سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طراحی اپلیکیشن

استفاده کنندگان هر اپلیکیشن مشتریان و مخاطبانی هستند که به منظور دریافت یک ارزش خاص اپلیکیشن را نصب می کنند.لذا کار با یک اپلیکیشن باید آنچنان ساده باشد که برای همه مخاطبان قابل فهم باشد.از ویژگی های یک اپلیکیشن با رابط کاربری مناسب توصیه می کنیم مواردی چون؛ دارا بودن سیستم رجیستری ساده، دسترسی به بخش های مختلف،انتخاب نام برای اپلیکیشن و رعایت تناسب میان ظاهر و مفاهیم (به عنوان مثال استفاده از رنگ های شاد برای اپلیکیشن های نذری پیشنهاد خوبی نیست.) را حتما مورد توجه قرار دهید.

اغلب، افراد بدون هیچ استراتژی و هیچ اطلاعی در مورد روند طراحی اپلیکیشن به سرعت دست به کار می ‌شوند. آن ‌ها با عقاید و پیش ­‌داوری ­‌های خود وارد کار شده و برخی عوامل بسیار موثر در موفقیت اپلیکیشن را نادیده می ‌گیرند.

درنهایت، این عدم برنامه ‌ریزی منجر به ایجاد موانع و پیچیدگی ‌هایی بر سر راه آن­ها می ‌شود که به نوبه خود سرعت کارشان را کاهش داده و صرف زمان و منابع بیشتری را می­طلبد. تجربه به ما نشان داده است که یکی از دلایل اصلی عدم موفقیت اپلیکیشن ‌­های موبایل ، برنامه ‌ریزی ضعیف و فقدان استراتژی است. به همین دلیل است که هر شرکت حرفه ‌ای طراحی اپلیکیشن موبایل ، برای آماده ‌­سازی یک اپلیکیشن، مرحله اکتشاف را ضروری می­داند. مرحله اکتشاف، یک اصطلاح فانتزی برای تحقیقات پیش از توسعه است (یک اصطلاح جالب دیگر). در این مرحله باید اهداف برنامه، مشکل/ مشکلاتی که حل می­کند و انتظارات کاربران تعریف شود.

هر چقدر مقدار حجم اپلیکیشن شما بالاتر باشد سرعت اجرای آن پایین تر خواهد بود .و همچنین فضای بیشتری را برای نصب آن لازم دارد بنابراین کاربر زمانی که متوجه حجم بالای اپلیکیشن شود.ممکن است از دانلود آن خودداری کند .در صورتی که اپلیکیشن با حجم کم تر احتمالا مدت زمان بیشتری مورد استفاده مخاطبان قرار خواهد گرفت.همچنین .مصرف کم انرژی نیز می تواند از عوامل موثر بر استفاده بیشتر مخاطب از اپلیکیشن باشد

باید گفت که طراحی اپلیکیشن موبایل راهی برای ایجاد ارتباط میان تکنولوژی پیشرفته و زندگی عادی مردم است. کاهش جابجایی های شهری و مصرف بنزین، از مزایای گسترش علم IT و استفاده از اپلیکیشن هوشمند موبایل در زندگی روزمره می باشد. طراحی اپلیکیشن اندروید و ios با دنیای دیجیتال را به قدری کارها را آسان کرده که انجام بسیاری از کارها در دنیای واقعی، تنها با یک کلیک امکان پذیر شده است. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم با توضیح برخی مفاهیم موثر در توسعه اپلیکیشن موبایل و بررسی تاثیر آنها در پیشرفت صنایع و کسب و کارهای نوپا، گامی در ارتقا سطح دانش مخاطبان خود برداریم.

تکنولوژی ساخت اپلیکیشن موبایل

 طراحی اپلیکیشن محصولی ترکیبی از علم سخت افزار و نرم افزار می باشد. پیشرفت های سخت افزاری در سال های اخیر باعث سبک تر و کوچکتر شدن گوشی های همراه شده در حالی که از نظر نرم افزاری ، قدرت پردازش و ارتباطی آنها را بسیار تقویت نموده است. به همین دلیل متخصصان حوزه IT موفق به طراحی و توسعه اپلیکیشن های پیچیده ای شده اند که با استفاده از هوش مصنوعی می توانند مرزهای علم را جابجا کنند.

سیستم عامل های ساخت اپلیکیشن

سیستم عامل را می توان رابطی بین کاربر و اپلیکیشن موبایل دانست. سیستم عامل های اندروید و iOS و Windows phone از موفق ترین نمونه های سیستم عامل اپلیکیشن موبایل هستند که شرکت های بزرگی مانند Apple و Microsoft به توسعه و بهینه سازی آنها مشغول هستند.

 

زبان برنامه نویسی اپلیکیشن اندورید و iOS

برای آشنایی با کلیات یک موضوع بهتر است ابتدا با الفبا و زبان علمی آن آشنا شوید. در دنیای طراحی اپلیکیشن موبایل زبان های برنامه نویسی متفاوتی وجود دارند که برنامه نویسان بر مبنای سیستم عامل، از آنها برای توسعه یک سرویس استفاده می کنند. از پرکاربردترین زبان های برنامه نویسی می توان به JAVA,C,C++,KOTLIN اشاره نمود. در این میان برای طراحی اپلیکیشن اندروید از زبان Java و Kotlin و در ساخت اپلیکیشن iOS از زبان Swift استفاده می شود.

 

لینک منبع : سه سوت وب