سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تعمیر درب و پنجره دوجداره

در حال حاضر، تقریبا تمام خانه‌های نوساز دارای تعمیر پنجره دوجداره upvc هستند، بنابراین اطلاع از چگونگی و روش تعمیر آن‌ها بسیار اهمیت دارد. البته لازم نیست حتما تمام اطلاعات تخصصی و فنی را در این زمینه داشته باشید، همین که اطلاعاتی کلی در خصوص تعمیر درب و پنجره دوجداره داشته باشید و بتوانید بر کار متخصصان به درستی نظارت کنید، کفایت می‌کند. همچنین کسب آگاهی بیش‌تر در این زمینه باعث می‌شود که درباره نحوه نگهداری صحیح از پنجره‌ها نیز بهتر اطلاعات لازم را داشته باشید و از به وجود آمدن هزینه‌های اضافی احتمالی در آینده، پیشگیری کنید.

برای آنکه با چگونگی تعمیر درب و پنجره‌ دوجداره آشنا شوید، ابتدا لازم است که با اجزای مختلف یک پنجره دوجداره آن آشنا شوید. پنجره دوجداره نیز مانند سایر پنجره‌های موجود در اطراف شما، از اجزای مختلفی تشکیل شده است. اجزای مختلف پنجره‌های دوجداره، هر یک دارای جنس خاصی هستند و استحکام متفاوتی دارند. اجزای کلی پنجره‌های دوجداره، سه بخش اصلی هستند و سایر اجزا در این سه قسمت قرار گرفته‌اند.

اجزای مختلف پنجره دوجداره UPVC شامل، پروفیل قاب و بازشو UPVC، زهواره UPVC، لاستیک درزبندی، پروفیل گالوانیزه، شیشه یا پنل و یراق آلات است. در ادامه درباره اجزای اصلی پنجره دوجداره در نمایندگی پنجره دوجداره در کرج بیش‌تر صحبت می‌کنیم.

پروفیل UPVC

پروفیل‌های UPVC نوعی ماده بهبود یافته از پروفیل‌های PVC هستند. این پروفیل‌ها استحکام بسیار بالایی دارند و به هیچ عنوان انعطاف‌پذیر نیستند، به همین دلیل به عنوان عایق برای صدا و حرارت قابل استفاده هستند. پروفیل‌های UPVC سبک هستند و عمر بالایی دارند. زمانی که در فضای خالی بین این پروفیل‌ها از ورقه فلزی گالوانیزه استفاده می‌شود، مقاومت آن افزایش می‌یابد. وجود گالوانیزه همچنین باعث کاهش عبور امواج از پروفیل نیز می‌شود.

یراق آلات

یراق آلات پنجره، نقش مهمی در ایجاد امنیت و کاربردی‌تر شدن پنجره دوجداره در کرج دارند. از آنجایی که استهلاک یراق آلات پنجره، بیش‌تر از سایر اجزا است، آشنایی و توجه به این جزء در تعمیر پنجره اهمیت فراوانی دارد. به علاوه، استفاده از یراق آلات با کیفیت، باعث افزایش استحکام پنجره‌ دوجداره و مقاومت در برابر خوردگی می‌شود. بهتر است بدانید، که نحوه باز و بست شدن پنجره نیز کاملا بستگی به نوع یراق آلات نصب شده روی پنجره‌ها دارد.

 

به طور کلی درب و پنجره های دوجداره باید به درستی نگه داری و استفاده شوند تا سالیان طولانی کارایی و بهره وری خود را حفظ کنند اما در مواردی با توجه به نصب نادرست اولیه و شیوه نادرست استفاده دچار مشکلاتی می گردند که کاملا قابل تعمیر و یا تعویض می باشند.

این اطمینان در این نوع درب و پنجره ها وجود دارد که تمامی قطعات ان از جمله یراق الات ، دستگیره و لولا و اسپانولیت قابل تعمیر هستند و در موارد لزوم نیز می توان در تعمیرات پنجره دوجداره این قطعات را تعویض کرد و با خیال اسوده از مزایای بی نظیر درب و پنجره بهره برد.

باید توجه داشت که  تعمیر پنجره دوجداره upvc باعث شده است که امروزه تمامی اقشار جامعه به اهمیت ان پی ببرند ، از جمله این موارد می توان به صرفه جویی در انرژی و عایق بندی حرارتی و صوتی اشاره کرد که همه چیز را برای ارامش شما محیا می کند.

 

تعمیر درب و پنجره دوجداره با کاهش تنش موجود در قسمت های مختلف، موجب ایجاد یک تنظیم دقیق در اسپانیولت و همچنین زاماک و قفل و لولاها و همچنین شیشه دوجداره شده، و رگلاژ را محقق می سازد. از دید ما رگلاژ پنجره های upvc زمانی درست انجام شده است؛ که تا پنج سال بدون ایراد کار کند.

در نمایندگی پنجره دوجداره در کرج یک لیست کامل از فعالیت ها باید اجرا شود، تا سرویس کار با اطمینان کامل محصول را در اختیار مشتری قرار دهد. برای این منظور ما ابتدا سوالات ابتدایی را از مشتری می پرسیم، پس از ان در محل حضور یافته و رگلاژ و تعمیر قطعات را انجام می دهیم.

پنجره های دوجداره با وجود ساختار پروفیل و آلیاژ به کار رفته در یراق الات در کنار شیشه های تعبیه شده، با گاز آرگون سبب شده است، تا مزایای بی نظیری را به ارمغان آورد. اما از همان زمان نصب باید دقت شود، تا همه چیز استاندارد پیش رود تا نیاز به تعمیر پنجره دوجداره upvc نباشد.

 

اسپانولیت (اسپانیولت ) نیز از جمله مواردی است که باید در رگلاژ پنجره تنظیم و چک شود. زاماک و یراق الات نیز در بحث تعمیرات و رگلاژ پنجره های دوجداره نقش کلیدی را ایفا می کنند و تعمیرکار باید دقت کند که این دومورد به درستی عمل کنند، در غیر این صورت یا تعمیر شود و یا تعویض گردد.

بحث بعدی که در تعمیر و رگلاژ پنجره های upvc مطرح میشود بحث لولا می باشد که به دو صورت استفاده از الن و جابه جایی توسط ابزار  مخصوص انجام می پذیرد ، البته الن در تنظیم یراق الات و زاماک نیز کابرد دارد.

لینک منبع : پنجره دوجداره